Digital Memories: Storytellers 2010

キチムにてトオヤマタケオさんと
Photo by Ryo Mitamura
(日本語は下にあります)
Less than 12 hours before we leave for Japan!  Things are typically chaotic as we pack and prepare for the events that we have planned - and we can't help but be reminded of all the great opportunities we had last trip (thanks to flau!).  A while ago we posted some clips from our Foundland event at VACANT and this time we thought we'd share some of our Storytellers performance with Takeo Toyama at Kichimu.
Even if you can't understand Japanese, I think there is still plenty to appreciate in the story reading and musical accompaniment, as well as the segments from Toyama's own performance and the pre-event mask making!

スーツケースに荷物を詰め込みつつ、ロスと東京と大分でメールのやり取りしつつ、画材を集めたり小さな作品をポートフォリオに入れたりしています。いつも通りのカオスです。
明日の今頃はもう機上の人なんだなー…。
移動の途中であっと思ったものや事をTwitterなどでシェア、できればしたいなと思っています。

私たちが日本に到着するまでの間、前回日本に行った時にflauさんが企画してくれたキチムでのストーリーテラーズの様子がYoutubeにアップされていたのでごらんください。(少し前に、原宿VACANTでのイベント、FOUNDLANDの様子もアップしています。こちらもまだの方はぜひ。)

キチムのあの空間でみんなでマスクを作って(何も知らずに来たら突然マスクを作る事に驚いてた人もたくさんいたでしょうね、、すみませんでした!でも楽しかった!)、小鳥美術館さんとsheeprintさん達の演奏、トオヤマタケオさんのピアノが聴こえてきて空気がゆっくり違う色に変わって、朗読と交互にアニメーションを流して、こうやって振り返ってみても本当に特別な空気の夜でした。

NYCのIVANAhelsinki、東京・吉祥寺のキチムとそれぞれに違う雰囲気を持つ場所でやってきたストーリーテラーズ、また違う形でどこかでやろうと考えています。次は誰とどこでできるのか、楽しみにしています!

(videos by Ryo Mitamura)